Monday, April 28, 2008

Tempat Jatuh Lagi Di Kenang


tangga kat tepi x-metrojaya sekarang mydin jalan silang yang menjadi tempat bertemunya ahli persatuan pengemis untuk meneruskan aktiviti yang berikutnya..juga menjadi tempat kena pau dengan senior sekolah..
banyak gila memory di sini.masih seperti struktur asal cuma sekarang aku rasa payah gila nak jumpa orang local yang duduk menunggu disini..suma international da.....
Berita kepada kawan-Ebiet
Perjalanan ini Terasa sangat menyedihkan
Sayang engkau tak dudukDisampingku kawan
Banyak ceritaYang mestinya kau saksikan
Di tanah kering bebatuan
Tubuhku terguncang Dihempas batu jalanan
Hati tergetar menatap kering rerumputan
Perjalanan ini pun Seperti jadi saksi
Gembala kecilMenangis sedih …

Kawan coba dengar apa jawabnya
Ketika di kutanya mengapa
Bapak ibunya tlah lama mati
Ditelan bencana tanah ini

Sesampainya di laut
Kukabarkan semuanyaKepada karang
kepada ombakKepada matahari
Tetapi semua diamTetapi semua bisu
Tinggal aku sendiriTerpaku menatap langit
Barangkali di sanaada jawabnya
Mengapa di tanahku terjadi bencana
Mungkin Tuhan mulai bosan
Melihat tingkah kitaYang selalu salah dan banggadengan dosa-dosa
Atau alam mulai engganBersahabat dengan kita
Coba kita bertanya padaRumput yang bergoyang
saja je dah emosi sket..

2 comments:

bruang hitam said...

setelah sekian lama aku tidak mengetuk-getuk jejari aku pd keyboard ni...hari ni aku rasa aku patut kuar dr alam jumud aku tu...aku patut bersama-sama dlm menikmati teknologi..."tempat jatuh lg dikenang"..bila aku tgk gmbar tmpt tu..satu perasaan sayu menda hati ini..tempat dimana bermula segala-galanyer..terkdg aku dan aku rasa kita suma pun dah agak kabur dlm melihat kepentingan tempat tu dlm institusi persahabatan kita...bukan seribu malah sejuta kenangan kita lalui kat situ..dr yg manis smpai la yg pahit.. aku berharap kita suma tak lupa atau menafikan kepentingan tempat tu pd kita suma...hidup tikl...

yeindegil said...

hehehe aku tak tau la kalau orang lain tapi aku rasa ikatan yang ada ini sangat aneh dan spiritual...
tapi bukan semua dapat rasa...